Pokaż/ukryj informację o istniejących skrótach klawiszowych

Skróty klawiszowe:

Włącz lektora.
Wyłącz lektora.

Informacja dla wykonawców nr 1

Wyświetl stronę główną » Przetargi » Informacja dla wykonawców nr 1

Podtytuł: Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na: „Odnawialne źródła energii na terenie gmin: Pierzchnica i Wodzisław”

Pierzchnica, dn.09.07.2019 r.

Znak: R.I. 271.08.2019

 

INFORMACJA
dla Wykonawców nr 1

Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na: „Odnawialne źródła energii na terenie gmin: Pierzchnica i Wodzisław”


Zamawiający działając na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r., poz. 1986 z póz. zm.) udziela odpowiedzi na zadane pytania.
Na podstawie Ustawy prawo Zamówień Publicznych i zapisów SIWZ prosimy o udzielenie następujących odpowiedzi:
1.    Prosimy o potwierdzenie, że w razie konieczności poprowadzenia instalacji w kanale wentylacyjnym uzyskanie opinii kominiarskiej leży po stronie Zarządcy Budynku/Beneficjenta.

ODPOWIEDŹ: Zamawiający nie dopuszcza możliwości przeprowadzenia kabli lub rur w kanale wentylacyjnym. Dopuszcza się przeprowadzenie kanałem technicznym. Jeżeli będzie wymagana opinia kominiarza, to koszt ten leży po stronie Beneficjenta.

2.    Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający wyrazi zgodę przeniesienie wierzytelności na osoby trzecie w zakresie wynagrodzenia Wykonawcy.

ODPOWIEDŹ: zgodnie z treścią załącznika nr 3 do SIWZ – projekt umowy (§ 21 ust.2)
„Bez pisemnej zgody Zamawiającego nie jest dopuszczalny przelew wierzytelności przysługującej Wyko¬nawcy z tytułu niniejszej umowy.” Oznacza to, że w uzasadnionych przypadkach, na wniosek wykonawcy zamawiający  może wyrazić zgodę na przelew wierzytelności na osoby trzecie.


3.    Na jakim etapie postępowania Zamawiający będzie wymagał przedstawienia dokumentów technicznych urządzeń. Prosimy o wymienienie jakie dokumenty będą wówczas wymagane.
ODPOWIEDŹ: Określa to SIWZ  Rozdział XIV zatytułowany „INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY ZOSTAĆ  DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO, ZAWARCIE UMOWY” gdzie w  pkt. 4 zapisano :” Wykonawca wybrany do wykonania zamówienia zobowiązany będzie na co najmniej siedem dni roboczych przed podpisaniem umowy złożyć u zamawiającego szczegółowe opisy oferowanych urządzeń, ze szczególnym uwzględnieniem parametrów  technicznych wraz z kartami katalogowymi oferowanych urządzeń lub deklaracja producenta;  protokoły z testów laboratoryjnych  (zgodnie z treścią Wytycznych dla wykonawcy). Brak tych dokumentów zamawiający potraktuje jako odstąpienie od podpisania umowy przez wykonawcę. Jeżeli z treści złożonych dokumentów będzie wynikało, że przewidziane do montażu urządzenia  nie odpowiadają wymaganiom określonym w SIWZ przez zamawiającego , w szczególności w wytycznych dla wykonawców – potraktowane to będzie jako odstąpienie od podpisania umowy z winy wykonawcy.   
Czytając te zapisy w SIWZ jednoznacznie wskazują one, że wymienione w tym punkcie dokumenty (szczegółowe opisy oferowanych urządzeń ze szczególnym uwzględnieniem parametrów technicznych wraz   z kartami katalogowymi oferowanych urządzeń LUB deklaracją producenta, należy złożyć po wyborze oferty, na co najmniej 7 dni roboczych przed podpisaniem umowy.    

4.    Prosimy o potwierdzenie, że ze względu na szereg występujących interpretacji podatkowych Zamawiający również będzie rozliczał inwestycje z zastosowaniem odwrotnego obciążenia. Procedura ta będzie dotyczyła wszystkich części zamówienia jeśli będą spełnione warunki wymagane do zakwalifikowania rozliczenia do zastosowania odwrotnego obciążenia, tj. odpłatne wykonanie instalacji na rzecz Beneficjenta, instalacje przechodzą na własność Beneficjenta, podwykonawstwo (Zamawiający jest Wykonawcą dla Beneficjenta).

ODPOWIEDŹ: Zgodnie z treścią punktu 3 w Rozdziale XII SIWZ wykonawca, składając ofertę, jest zobligowany poinformować zamawiającego, że wybór jego oferty będzie prowadzić do powstania  u zamawiającego obowiązku podatkowego (jeżeli wybór oferty prowadziłby do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług). Konsekwencją tego zapisu jest treść § 2 ust. 4 Projektu umowy – załącznik nr 3 do SIWZ.                
                                               
5.    Prosimy o potwierdzenie, że demontaż istniejącego zasobnika i usunięcie go z miejsca montażu nowego urządzenia, leży po stronie Beneficjenta.

ODPOWIEDŹ: Zamawiający jasno określił ten obowiązek po stronie Wykonawcy.
6.      Prosimy o potwierdzenie, że podłączenie górnej wężownicy leży po stronie Wykonawcy, zaś  zakup pompy z wymaganym osprzętem, rurami, izolacją i czujnikami leży w gestii Beneficjenta.
ODPOWIEDŹ: Koszt podłączenia górnej wężownicy wraz wszelkimi niezbędnymi materiałami leży po stronie Wykonawcy.
7.      Prosimy o potwierdzenie, że okres rękojmi dla każdej z części zamówienia to  5 lat.
      ODPOWIEDŹ: Wszelkie informacja dotyczące gwarancji i rękojmi zawarte są w SIWZ – Rozdział III część pt. INNE IFFORMACJE pkt.5; Projekcie i umowy i załączniku do projektu umowy pt. Karta gwarancyjna. 5 letni okres gwarancji i rękojmi dotyczy wyłącznie prac projektowych i prac montażowych, pozostałe okresy gwarancji zawarte są w SIWZ i załącznikach do niej (w tym w Wytycznych dla wykonawców).
8.      Prosimy o potwierdzenie, że po stronie Wykonawcy leży obowiązek wystawienia faktury za wykonane prace zgodnie z obowiązującymi przepisami.
     ODPOWIEDŹ : Obowiązek wystawienia faktury zgodnie z przepisami wynika wprost z tych przepisów, zdanie zamawiającego nie ma tutaj znaczenia. W SIWZ zamawiający wskazał, że wymaga, aby faktura byłą prawidłowo wystawiona (np. to, że powinna być wystawiona dla każdej Gminy odrębnie, musi zawierać prawidłową nazwę zamawiającego i pozostałe wymagane dane)
9.      Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający nie stawia wytycznych w zakresie zatrudnienia przez Wykonawcę pracowników na umowę o pracę.
ODPOWIEDŹ: Nie potwierdzamy. Rozdział III w części pt. POZOSTAŁE INFORMACJE-  (DOTYCZY CZĘŚCI I i II) wyraźnie wskazuje, że  „Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy PZP wymaga, aby w ramach realizacji zamówienia czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót związanych  z montażem instalacji i urządzeń  były wykonywane przez osoby zatrudnione na umowę o pracę niezależnie od tego, czy prace te będzie wykonywał Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca (tzw. pracownicy fizyczni). Obowiązek ten nie obejmuje zatem takich czynności jak  usługi pomiarowe, nadzór nad montażem i wykonaniem instalacji, dostawa urządzeń/materiałów.”
10.   Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający nie wymaga, aby Wykonawca oznakował instalacje zgodnie z zasadami RPO. Jeśli wymagania są inne prosimy na tym etapie podać wielkość, typ (naklejka, tablica, etykieta itp.) ilość wymaganych oznakowani dla zadania.
ODPOWIEDŹ:  SIWZ nie zawiera takich wymagań.
11.   Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający wymaga od Wykonawcy posiadania wyłącznie polisy oc, nie wymaga przy tym indywidualnego ubezpieczania prowadzonej inwestycji, gdyż dodatkowe ubezpieczenie zwiększy wyłącznie koszty oferty. Polisa oc jest standardowym zabezpieczeniem dla tego typu prac oraz odpowiednio zabezpiecza interesy Zamawiającego.
ODPOWIEDŹ: Potwierdzamy.
12.   Prosimy o informacje czy Zamawiający dla zmniejszenia kosztów oferty Wykonawcy zezwoli na zamianę wartości zabezpieczenia umów do 5% kwoty brutto.
ODPOWIEDŹ: Treść SIWZ pozostaje bez zmian.
13.   Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku zapisów dokumentacji (SIWZ, UMOWY) niezgodnych z obowiązującymi przepisami, Zamawiający zgadza się z Wykonawcą, że nie tymi przepisami.
ODPOWIEDŹ: Nie potwierdzamy. Wykonawca zadał pytanie którego sens jest dla zamawiającego niezrozumiały. Wykonawca nie wskazuje żadnego konkretnego zapisu SIWZ ani załączników do niej, określa jakąś enigmatyczną sytuację w której nie znając proponowanych treści „w ciemno” zamawiający miałby je akceptować.
14.   Prosimy o informacje czy w zakresie przetargu znajdują się obiekty objęte ochroną konserwatorską lub obiekty zabytkowe. Jeśli tak prosimy o podanie ich ilości i instalacji jakie będą montowane dla tego obiektu.
ODPOWIEDŹ: Nie
15.   Prosimy o informacje czy Zamawiający zamierza ubezpieczyć instalacje przed uszkodzeniami niezwiązanymi z wadliwym montażem.
ODPOWIEDŹ:  Zamawiający informuje, że będzie to przedmiotem uzgodnień z właścicielami nieruchomości.
16.   Prosimy o informację czy zamontowane instalacje również po okresie projektu pozostają we własności Zamawiającego czy przechodzą na inne podmioty. Czy jest to odpłatne przejęcie instalacji?
      ODPOWIEDŹ: Po danym okresie instalacje OZE objęte projektem przechodzą na własność Beneficjentów, ponieważ dokonali oni wcześniej odpowiednich płatności.
17.   Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający wydłuży termin realizacji zadania jeżeli na 2 tygodnie przed zakończeniem terminu nie będzie kompletnej listy uczestników projektu.

      ODPOWIEDŹ: Dopuszczalne zmiany umowy zawartej z wybranym wykonawcą zostały opisane w  SIWZ. Zamawiający zwraca uwagę na zakaz zmian treści umowy zawartej   z wykonawcą w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy (art.144 ust.1 PZP).

18.   Opierając się na doświadczeniu z podobnych inwestycji prowadzonych w innych Gminach, prosimy Zamawiającego o określenie w ilu instalacjach wymagane jest podłączenie modułu LAN oraz potwierdzenie, że w pozostałych lokalizacjach dostarczenie moduły nie są wymagane. Prosimy o takie informacje  dla każdej części zamówienia.
ODPOWIEŹ: Zamawiający określił wymóg stworzenia systemu monitorowania dla instalacji fotowoltaicznych. Co za tym idzie wymóg monitorowania dotyczy wszystkich instalacji fotowoltaicznych. Dla Instalacji solarnych Zamawiający nie wymaga dostarczenia modułów komunikacyjnych.
19.   Prosimy o potwierdzenie, że dostęp do sieci internetowej na potrzeby ewentualnego monitoringu instalacji leży po stronie Użytkownika instalacji?
ODPOWIEDŹ: Zamawiający potwierdza.

20.   W przypadku montowanych instalacji prosimy o potwierdzenie, że doprowadzenie podwójnego gniazda elektrycznego z uziemieniem w miejsce posadowienia zbiornika jest w gestii Właściciela budynku.
ODPOWIEDŹ: Beneficjent zobowiązany jest, aby instalacja elektryczna dla potrzeb instalacji solarnej była wykonana zgodnie z aktualnymi normami. Zatem wszelkie koszty związane z ewentualną przebudową instalacji elektrycznej leżą po stronie Beneficjenta.
21.   Prosimy o wskazanie po czyjej stronie Wykonawcy czy Właściciela budynku jest zdemontowanie istniejącego zbiornika CWU.
ODPOWIEDŹ: Zgodnie z dokumentacją jest to obowiązek Wykonawcy. Zdemontowanie oraz wyniesienie zasobnika na zewnątrz budynku w miejsce wskazane przez Beneficjenta w obrębie posesji.
22.   Prosimy o potwierdzenie, że jeżeli na przewodach CWU i ZW wykonawca zastosuje rury z tworzywa PP stabi (polipropylen), wówczas nie ma konieczności zakładania dodatkowej izolacji.   
ODPOWIEDŹ: Zamawiający wymaga zastosowania dodatkowej izolacji w każdym przypadku. Zamawiający określił rodzaje materiału jakie może zastosować Wykonawca w dokumencie Wytyczne dla Wykonawców na stronie 58.
23.   Prosimy o potwierdzenie, że ewentualny zakup i montaż grzałki elektrycznej leży po stronie Beneficjenta.
ODPOWIEDŹ: Zakup oraz montaż grzałki elektrycznej nie obejmuje zakres projektu.
24.   Prosimy Zamawiającego o ponowną analizę zapisów umowy dotyczących haromonogramu rzeczowo-finansowego. Wzór umowy przedstawia, iż harmonogram powinien uwzględnić daty wykonania poszczególnych instalacji.  Pragniemy wyjaśnić, że takie wymagania mogą powodować dużo komplikacji także po stronie Zamawiającego, ponieważ każda zmiana, w pojedynczej dostawie (także z winy Użytkownika np. nieobecność), będzie musiała skutkować dezorganizacja całości harmonogramu i dostaw także koniecznością wprowadzania szczegółowych zmian w harmonogramie. Wnosimy o zniesienie wskazanego zapisu umowy, tak by harmonogram określał bardziej ogólny zakres prac i był użyteczny dla każdej ze stron inwestycji.
ODPOWIEDŹ:  W projekcie umowy (załącznik nr 3 do SIWZ) brak jest zapisów odnoszących się do harmonogramu rzeczowo-finansowego.
      W projekcie umowy jest jedynie mowa o szczegółowym harmonogramie obowiązkowych przeglądów i konserwacji.
25.    Prosimy o potwierdzenie, że zakup i montaż reduktora ciśnienia nie leży po stronie Beneficjenta.  
ODPOWIEDŹ: Dla Zamawiającego pytanie jest niezrozumiałe. W wykazie materiałowym reduktor ciśnienia jest jasno zapisany jako koszt Wykonawcy.
26.   Czy opinia kominiarska jest wymagana przy przeprowadzeniu rur solarnych przez wolny kanał wentylacyjny?  Jeśli tak po czyjej stronie leży uzyskanie takiej opinii – Wykonawcy czy Użytkownika instalacji?
ODPOWIEDŹ: Zamawiający nie dopuszcza możliwości przeprowadzenia kabli lub rur w kanale wentylacyjnym. Dopuszcza się przeprowadzenie kanałem technicznym. Jeżeli będzie wymagana opinia kominiarza, to koszt ten leży po stronie Beneficjenta.
27.   Prosimy o potwierdzenie, że montaż zaworu antyskażeniowego leży po stronie Użytkownika/Właściciela budynku.
ODPOWIEDŹ: Montaż zaworu antyskażeniowego nie jest wymagany.
28.   Dla wszystkich części prosimy o potwierdzenie, że przygotowanie instalacji elektrycznej zgodnie z wytycznymi Wykonawcy, dla podłączenia instalacji leży po stronie Użytkownika/Właściciela budynku.   
ODPOWIEDŹ: Przystosowanie wewnętrznej instalacji elektrycznej leży po stronie Beneficjenta. Natomiast należy pamiętać, iż ewentualne zabezpieczenie wewnętrznej instalacji elektrycznej może stanowić koszt Wykonawcy. Przykład to podłączenie instalacji fotowoltaicznej do rozdzielni pośredniej, którą to należy zabezpieczyć dodatkowo. W takim przypadku zabezpieczenie dodatkowe będzie kosztem Wykonawcy.
29.   Prosimy o potwierdzenie, że jeśli wyniknie konieczność montażu instalacji na gruncie po stronie Użytkownika/Właściciela budynku leży przygotowanie podłoża i postumentu pod montaż instalacji.
ODPOWIEDŹ: Po stronie Beneficjenta leży przygotowanie podłoża w rozumieniu np. wycięcia krzewów, traw itd. Natomiast postument oraz wszelkie inne prace oraz materiały leżą po stronie Wykonawcy.
30.   Prosimy o potwierdzenie, że wzmocnienie konstrukcji dachu pod montaż instalacji leży po stronie Beneficjenta.
ODPOWIEDŹ: Zamawiający potwierdza. Natomiast ewentualne wskazanie wzmocnienia konstrukcji dachu wskaże uprawniony konstruktor Wykonawcy. Następnie zatwierdzi to opracowanie Inspektor Nadzoru.
31.   Prosimy o potwierdzenie, że jeżeli sterownik solarny ma wbudowaną pamięć nie ma obowiązku montowania dodatkowej kastry pamięci SD lub micro SD.
ODPOWIEDŹ: Zamawiający potwierdza.
32.   Prosimy o potwierdzenie, że doprowadzenie wszystkich rur do pomieszczenia montażu podgrzewacza CWU leży w gestii Właściciela budynku.
ODPOWIEDŹ: Zamawiający potwierdza.
33.   Na jakim etapie i w jaki sposób Zamawiający wymaga od Wykonawcy potwierdzenia gwarancji na urządzenia przedstawione w kryteriach oceny oferty?
ODPOWIEDŹ: Zgodnie z treścią SIWZ wykonawca poda w ofercie okres gwarancji, natomiast  zgodnie z treścią projektu umowy (załącznik nr 3 do SIWZ)  :” Do odbioru końcowego Wykonawca jest zobowiązany przygotować następujące dokumenty:
           1) dokumentację powykonawczą,
            2) dokumentację techniczno-ruchową zamontowanych urządzeń,
            3) karty katalogowe, atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne, deklaracje zgodności dla   
               zastosowanych urządzeń i materiałów,
            4) karty gwarancyjne producenta na zastosowane urządzenia,
5) protokoły z wykonanych prób i pomiarów, wraz z wynikami pomiarów kontrolnych i badań,
6) ustalenia technologiczne w zgodzie z Kartą Współpracy Sieci Elektroenergetycznej,
7)  instrukcję obsługi  urządzeń i instalacji w języku polskim zawierającą  oprócz podstawowych informacji o sposobie obsługi urządzeń i instalacji:
             a) informację o podmiotach finansujących i realizujących Projekt, zgodnie z aktualnym           
                Podręcznikiem wnioskodawcy i beneficjenta programów polityki spójności 2014-     
                2020 w  zakresie informacji i promocji;
            b) instrukcję obsługi wszystkich zainstalowanych urządzeń;
            c) opis lokalizacji wykonanych prac (adres, lokalizacja GPS);
           d) dane osób wykonujących prace w obrębie nieruchomości;
           e) informacje o okresach gwarancyjnych na poszczególne urządzenia i prace     
               montażowe oraz  terminach przeglądów gwarancyjnych;
           f) informacje o sposobie zgłaszania wad w ramach gwarancji;
           g) numery telefonów i adresy e-mail, pod które należy zgłaszać awarie, usterki lub wady              
               oraz uzyskać konsultacje.”
34.   Prosimy o potwierdzenie, że w razie konieczności wykonania instalacji odgromowej koszt wykonania leży po stronie Beneficjenta.
ODPOWIEDŹ: Nie potwierdzamy. Należy koszt wykonania instalacji odgromowych podać w ofercie (wzór oferty stanowi załącznik nr 2 do SIWZ)
35.   Prosimy o potwierdzenie, że dostęp do sieci internetowej na potrzeby monitoringu instalacji fotowoltaicznej leży po stronie Użytkownika instalacji?
ODPOWIEDŹ: Zamawiający potwierdza.
36.   Czy Zamawiający akceptuje fakt, że w przypadku kiedy wykonanie usługi serwisowej polegające na naprawie niegwarancyjnej musi być poprzedzone sporządzeniem kalkulacji naprawy koszt tej usługi będzie znacznie wyższy z uwagi na konieczność co najmniej dwukrotnego przyjazdu serwisu ?
ODPOWIEDŹ: Zamawiający wymaga serwisowania instalacji w okresie gwarancji i rękojmi. Czynności związane z serwisowaniem mają być wykonywane w ramach wynagrodzenia otrzymanego przez wykonawcę. Naprawy gwarancyjne mają być wykonywane nieodpłatnie. Zamawiający nie rozumie co wykonawca rozumie pod pojęciem „naprawy niegwarancyjnej”. Po zakończeniu okresu/gwarancji rękojmi zamawiający dowolnie dokona wyboru podmiotu świadczącego usługę serwisu lub naprawy zainstalowanych  urządzeń.
37.   Czy Zamawiający akceptuje fakt obciążenia kosztami niezasadnego wezwania serwisu w sytuacji, w której zgłoszenie serwisowe nie obejmowało elementów instalacji zamontowanej przez Wykonawcę?   Wykonawcy niejednokrotnie spotykają się z sytuacją, w której wezwania serwisowe nie obejmują uszkodzeń związanych z wykonywaną instalacją, a zgłoszeniu podlegają wady instalacji nieobjętych zamówieniem, należących do beneficjenta. Zwracamy się z prośbą o uwzględnienie we wzorze umowy zapisu o możliwości obciążenia Zamawiającego odpowiedzialnością za niezasadne wykonanie serwisu w przypadku zgłoszenia wady niewykonanej przez Wykonawcę instalacji.
ODPOWIEDŹ: Zapisy w SIWZ oraz projekcie umowy pozostają bez zmian.
38.   Zwracamy się z prośbą o dopuszczenie możliwości złożenia ryczałtowej kalkulacji kosztów usunięcia najczęściej występujących usterek lub wad nieobjętych rękojmią lub gwarancją. Przyjęcie takiego rozwiązania w znaczący sposób obniży potencjalne koszty naprawy pozagwarancyjnej, z uwagi na brak konieczności uwzględnienia w kalkulacji kosztów dwukrotnego przejazdu na miejsce usterki, jednocześnie przyspieszając proces naprawy – serwisanci przystępują od razu do analizy uszkodzeń, nie wyceniając usterek.
ODPOWIEDŹ: Serwis i czas reakcji serwisu opisany w SIWZ dotyczy czasu w jakim urządzenia  będą objęte gwarancją. Zgodnie z SIWZ „W okresie udzielanej gwarancji i rękojmi Wykonawca zobowiązuje się przeprowadzać wszelkie czynności związane z konserwacją, serwisem i utrzymaniem we właściwym stanie technicznym zainstalowanych urządzeń i instalacji na własny koszt.”  Zamawiający nie dopuszcza sytuacji aby w okresie gwarancji/rękojmi usterki występujące wady/usterki były wykonywane odpłatnie.
39.   Prosimy o wskazanie kto ponosi koszty wykonania projektów, ekspertyz i wizji lokalnych dla beneficjentów którzy zrezygnują z projektu. Chcemy wskazać, że rezygnacja beneficjenta u którego zostanie wykonana dokumentacja projektowa naraża wykonawcę na dodatkowe koszty.
ODPOWIEDŹ: Po zawarciu umowy z wybranym wykonawcą zostaną podpisane umowy z użytkownikami (mieszkańcami) w treści których rezygnacja z montażu będzie wiązała się   z koniecznością zwrotu poniesionych kosztów do dnia rezygnacji.
40.   Prosimy o rezygnację z konieczności załączania do dokumentacji techniczno- wykonawczej wypełnionego zgłoszenia o przyłączenie mikroinstalacji do sieci dystrybucyjnej, ponieważ wypełnione zgłoszenie powinno zawierać daty i być zgłoszone po montażu instalacji fotowoltaicznej. Dlatego ten wymóg jest niemożliwy do spełnienia. Prosimy o zastąpienie tego wymogu dowodem zgłoszenia mikroinstalalcji ale w dokumentacji powykonawczej.
ODPOWIEDŹ: Zamawiający będzie oczekiwał ZM do dokumentacji powykonawczej, ale nie później niż na odbiór danej instalacji.
41.   Prosimy o potwierdzenie że w razie konieczności poprowadzenia instalacji w kanale wentylacyjnym uzyskanie opinii kominiarskiej leży po stronie beneficjenta.
ODPOWIEDŹ: Zamawiający nie dopuszcza możliwości przeprowadzenia kabli lub rur w kanale wentylacyjnym. Dopuszcza się przeprowadzenie kanałem technicznym. Jeżeli będzie wymagana opinia kominiarza, to koszt ten leży po stronie Beneficjenta.
42.   Prosimy o potwierdzenie że w razie konieczności wykonania instalacji odgromowej koszt wykonania leży po stronie beneficjenta.
ODPOWIEDŹ: Nie potwierdzamy. Patrz odpowiedź na pytanie 34.
43.   Prosimy o potwierdzenie, że dostęp do sieci internetowej na potrzeby monitoringu instalacji fotowoltaicznej leży po stronie użytkownika instalacji?
ODPOWIEDŹ: Zamawiający potwierdza.
44.   Prosimy o zmianę liczby egzemplarzy dokumentacji projektowych wykonawczych/powykonawczych, protokołów odbioru. Mając na uwadze dbanie o środowisko w przedmiotowym zadaniu prosimy o dopuszczenie przygotowania dokumentacji w 1 egzemplarzu w formie papierowej oraz 1 egzemplarz w formie elektronicznej dzięki czemu każda z zainteresowanych stron będzie miała do niego dostęp, a oryginał zostanie po odbiorach przekazany Zamawiającemu.
ODPOWIEDŹ: Zapisy w SIWZ  pozostają bez zmian.
45.   Prosimy o informację czy w przypadku kiedy falownik jest wyposażony w zintegrowany wyłącznik RCD o charakterystyce B, Wykonawca nie ma obowiązku podwajać zabezpieczenia.
ODPOWIEDŹ: Zamawiający uzna rozwiązanie jako spełnione.  
46.   Prosimy o zmianę wartości dopuszczalnego prądu wstecznego na wartość nie mniej niż 15 A. Zgodnie z normą IEC 60269-6 przy doborze znamionowego bezpiecznika musi być spełniona zależność: 1,4xISC ≤ In ≤ 2,4xISC Dla modułów o mocy 270 Wp wartość prądu Isc wynosi maksymalnie 9,5 A, co powoduje że prąd bezpiecznika powinien znaleźć się w granicy 13,3A-22,8, dlatego zastosowanie bezpiecznika o prądzie wstecznym 15A będzie spełniało wymagany poziom.
ODPOWIEDŹ: Zamawiający pozostawia wymóg prądu wstecznego na 16 A.
47.   Prosimy o dopuszczenie modułu o wymiarze 1640x992 mm.  
ODPOWIEDŹ: Zamawiający dopuszcza podany rozmiar jako rozwiązanie równoważne.
48.   Prosimy o podanie ilości instalacji na gruncie i budynkach gospodarczych z podziałem na moce instalacji.
    ODPOWIEDŹ: Ilości instalacji w poszczególnych lokalizacjach zostały podane w SIWZ (Rozdział III).
49.   Prosimy o zrezygnowanie z wymagania wyświetlacza w falowniku. Jedna z czołowych firm produkujących falowniki współpracujące z optymalizatorami zrezygnowała z produkcji falowników wyposażonych w wyświetlacz.  Zapewnia to większą żywotność urządzenia oraz możliwość pracy w gorszych warunkach. Prosimy o zrezygnowanie z wymogu wyświetlacza.
ODPOWIEDŹ: Zamawiający określa wymóg dla falownika. Nie ma w nim mowy o wyświetlaczu. Natomiast oczekuje prezentacji lokalnej. W jaki sposób zostanie ten zapis zrealizowany przez Wykonawcę, Zamawiający pozostawia Wykonawcy. Z zastrzeżeniem, iż musi być rozwiązanie zaakceptowane przez Zamawiającego.  „ Inwerter powinien umożliwiać:
    gromadzenie i lokalną prezentację danych o ilości energii elektrycznej wytworzonej  w  instalacji,”
50.   Prosimy o zrezygnowanie z wymagania wartości napięć dla falowników, w przypadku stosowania optymalizatorów napięcie w łańcuchu jest na stałym poziomie.
 ODPOWIEDŹ: Zamawiający pozostawia wartości napięć.
51.   Czy Zamawiający uzna za spełniony warunek ochrony przed dotykiem bezpośrednim wyłącznik różnicowoprądowy w falowniku?
ODPOWIEDŹ: Zamawiający uzna jako rozwiązanie równoważne.
                                                                                       Z up. Burmistrza
                                                                                   (-) Wojciech Pęczkiewicz
                                                                                       Zastępca Burmistrza

 

Kategorie

Kategoria główna artykułu to: Przetargi.

Artykuł występuje również w następujących, dodatkowych kategoriach:

Informacje

Dokumenty

Rejestr zmian

2019-07-09 13:31

Edycja artykułu - Małgorzata Garlicka

2019-07-09 13:26

Dodanie załącznika/ załączników - Monika Pawlik

2019-07-09 13:16

Dodanie artykułu - Monika Pawlik

Filtrowanie bieżącej kategorii

Archiwum:

Oficjalna strona www
Transmisja Obrad Rady Gminy
Baza Aktów Własnych
Baza Aktów Własnych

Urząd Miasta i Gminy Pierzchnica
ul. Urzędnicza 6
26-015 Pierzchnica

tel. (041) 353-80-46
tel. (041) 370-56-00
fax:(041) 353-81-07

 

Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej Strona Dziennika Ustaw Monitor Polski Oficjalna strona Biuletynu Informacji Publicznej

Szukaj w BIP

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.