Pokaż/ukryj informację o istniejących skrótach klawiszowych

Skróty klawiszowe:

Włącz lektora.
Wyłącz lektora.

Informacja dla Wykonawców nr 1- R.271.16.2022.MP1

Wyświetl stronę główną » Przetargi » Informacja dla Wykonawców nr 1- R.271.16.2022.MP1

Podtytuł: Rozbudowa oczyszczalni ścieków w Pierzchnicy- etap III

Pierzchnica, dnia 28.11.2022 r.

Znak: RI. 271.16.2022.M1

INFORMACJA

dla Wykonawców nr 1

 

Dotyczy: Postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:

Rozbudowa oczyszczalni ścieków w Pierzchnicy- etap III”.

 

Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn. „Rozbudowa oczyszczalni ścieków w Pierzchnicy - etap III” 

Zgodnie z art.284 ust.2 ustawy Parwo zamówień publicznych przekazuje się treść pytań i   odpowiedzi dotyczących ww. postępowania

Pytanie nr 1. Zamawiający, w Specyfikacji Warunków Zamówienia przedmiotowego postępowania - m.in. w Opisie Przedmiotu Zamówienia stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ wskazuje, iż w zakres przedmiotu zamówienia wchodzi „uzyskanie wszelkich niezbędnych zezwoleń na użytkowanie oczyszczalni ścieków, w tym budynku socjalno-technicznego.” Podobne sformułowanie znajduje się w § 1 ust. 1 Wzoru Umowy stanowiącej załącznik nr 3 do SWZ. W ocenie Wykonawcy, tak niejednoznacznie sformułowany opis przedmiotu zamówienia rodzi wątpliwości odnośnie faktycznego zakresu obowiązków wykonawcy i przedmiotu samej umowy. Powyższe stoi w sprzeczności  z obowiązkiem Zamawiającego wynikający z art. 99 § 1 PZP, wedle którego na Zamawiającym spoczywa obowiązek opisania przedmiotu zamówienia w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń uwzględniając wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty. Wobec powyższego Wykonawca wnosi o skonkretyzowanie dokumentów jakich wymaga Zamawiający dla zgodnego z umową zakończenia realizacji przedmiotu zamówienia i sprecyzowanie wszystkich brakujących uzgodnień/zgód/decyzji administracyjnych do niniejszego postępowania, których pozyskanie należy uwzględnić w cenie ofertowej i harmonogramie robót. Wskazanie katalogu wymaganych dokumentów (zezwoleń, zgód, decyzji administracyjnych) pozwoli na prawidłowe sporządzenie oferty, obliczenie ceny ofertowej oraz uwzględnienie czasu niezbędnego na ich pozyskanie w harmonogramie robót. Brak powyższych danych uniemożliwia realne wyliczenie nakładu pracy Wykonawcy oraz kosztów i czasu niezbędnego dla realizacji zadania publicznego.

ODPOWIEDŹ: Wykonawca zadając pytanie nie w pełni cytuje treść SWZ.  W projekcie umowy zapisy odnoszące się do zezwoleń na użytkowanie oczyszczalni brzmią, w  § 1 ust.1: „…wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych decyzji administracyjnych oraz uzgodnień w imieniu Zamawiającego, zgodnie z projektem, dokumentacją techniczną, Specyfikacją Warunków Zamówienia  i złożoną ofertą, które stanowią integralną część niniejszej umowy. (…)  i dalej w ust. 2 „Wykonawca uzyska wszelkie niezbędne zezwolenia na użytkowanie oczyszczalni ścieków, w tym budynku socjalno-technicznego w ramach ww. zadań.”

Nie są to abstrakcyjne zezwolenia, jak sugeruje wykonawca, ale takie które pozwolą na osiągnięcie celu w jakim realizowana jest inwestycja, tj. użytkowanie oczyszczalni.  Biorąc pod uwagę sformułowanie „…w imieniu zamawiającego” – oznacza to, że koszty opłaty administracyjnej za uzyskania takiego zezwolenia poniesie zamawiający. Wykonawca złoży niezbędne dokumenty wymagane przy wydawaniu decyzji zezwalającej na użytkowanie oczyszczalni i uzyska wszelkie niezbędne zezwolenia na użytkowanie oczyszczalni ścieków, w tym budynku socjalno-technicznego.

Zamawiajacy  zwraca uwagę, że ogłoszenie o zamówieniu kierowane jest do firm projesjonalnie zajmujących się robotami związanymi z oczyszczalniami ścieków. Wynika to choćby z warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności technicznej i zawodowej wykonawcy. Wykonawca robót  jako podmiot profesjonalnie działający na rynku zamówień ma wiedzę jakie decyzje umożliwiają użytkowanie oczyszczalni ścieków.

Pytanie nr 2. Zgodnie z § 9 ust. 5 Wzoru umowy stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ: „Zamawiający zastrzega sobie prawo do ograniczenia zakresu robót. Wartość ograniczenia wyniesie maksymalnie 10% wartości zamówienia” Wykonawca wnosi o wyjaśnienie jakie okoliczności mogą powodować ograniczenie zakresu zamówienia, których jego części ograniczenie to może dotyczyć oraz jakimi kryteriami będzie kierować się Zamawiający przy obliczaniu wartości robót. Wskazujemy, iż wobec faktu, że wynagrodzenie wykonawcy ma charakter ryczałtowy, to obliczenie ostatecznej ceny ofertowej zawierać musi wszelkie ryzyka jakie niesie ze sobą zawarcie umowy, a wszelkie kosztorysy sporządzane na etapie postepowania o udzielanie zamówienia publicznego jak i jego późniejszej realizacji mają jedynie pomocniczy charakter. Możliwość ograniczenia bliżej nieokreślonej części zamówienia skutkuje niepewnością co do faktycznego zakresu przedmiotu zamówienia i stanowi, w ocenie Wykonawcy, istotne naruszenie obowiązku Zamawiającego, o którym mowa w art. 99 §1 PZP. Ponadto brak dookreślenia jakimi kryteriami będzie kierować się Zamawiający przy obliczaniu wartości robót, których ewentualne ograniczenie będzie dotyczyć, co uniemożliwia wykonawcom precyzyjne wyliczenie ceny ofertowej. W ocenie Wykonawcy, brak jest podstaw do przyjęcia jakoby podstawę do obliczenia przedmiotowej wartości stanowiły kosztorysy, gdyż te zgodnie z § 9 ust. 1 wzoru umowy „mają charakter wyłącznie pomocniczy i techniczny, nie stanowią podstawy rozliczenia wynagrodzenia między stronami.”

ODPOWIEDŹ: Treść § 9 ust.5 Projektu umowy jest zgodna i wynika z art. 433 okt.4 Ustawy Prawo zamówień publicznmych.Ta treść, wbrew twierdzeniu wykonawcy,  nie tylko  nie skutkuje niepewnością co do faktycznego zakresu przedmiotu zamówienia, ale daje pewność wykonawcy, że pewny zakres zamówienia to 90% planowanej wartości robót.

Okoliczności które mogą spowodować ograniczenie zakresu zamówienia to w szczególności  zdarzenia  zmuszające  zamawiajacego do przusunięcia środków na  inne ważniejsze z punktu widzenia celu społecznego cele lub ograniczenie środków przyznanych na sfinansowanie tego zamówienia.

W przypadku wystąpienia  takiej sytuacji  roboty które będę podlegały wyłączeniu wskazane będą w oparciu o kosztorys ofertowy i Harmonogram rzeczowo-finansowy, który zgodnie z Rozdziałem XVIII wykonawca złoży zamawiającemu przed zawarciem umowy.

Wskazywana w  pytaniu treść § 9 ust. 1 i stwierdzenie, że nie można wartości podanych w kosztorysach wykonawcy przyjąć jako podstawę do wyliczenia wartości  robót, które nie będą realizowane jest błędne. Mozliwość wykorzystania kosztorysu składanego przed podpisaniem umowy, wynika chociażby ze wskazania, że ma charakter „pomocniczy”.  Z definicji wynika, że  pomocniczy to taki, który ułatwia wykonywanie jakiejś czynności.

Pytanie nr 3. Zgodnie z § 9 ust. 9 Wzoru umowy stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ: „Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia. Podstawą wyliczenia zmiany wynagrodzenia będzie średnioroczny wskaźnik wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych ogłaszany w komunikacie Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego, który musi osiągnąć wartość minimum 18%. Przez zmianę ceny materiałów lub kosztów rozumie się wzrost odpowiednio cen lub kosztów, jak i ich obniżenie, względem ceny lub kosztu przyjętych w celu ustalenia wynagrodzenia wykonawcy zawartego w ofercie. Zmiana wysokości wynagrodzenia może nastąpić nie częściej niż raz na 6 miesięcy, w okresie trwania umowy.” Przesłanki waloryzacji umownej uregulowane w art. 439 PZP stanowią prawne narzędzie dostosowania stosunku prawnego w celu przywrócenia stanu równowagi ekonomicznej między stronami umowy o zamówienie publiczne, zachwianego przez określone zdarzenia mogące zaistnieć w trakcie jego wykonywania. Trwający ponad 6 miesięcy proces realizacji zamówienia publicznego, niejednokrotnie skomplikowany z uwagi na uwarunkowania techniczne i prawne, zwłaszcza wobec aktualnej sytuacji gospodarczej i ekonomicznej, rodzi ryzyko, że rynkowe czynniki zewnętrzne będą istotnie oddziaływały na treść, wysokość i ostatecznie ekwiwalentność świadczeń uzgodnionych przez strony i spełnianych na podstawie umowy w sprawie zamówienia publicznego. Klauzula waloryzacyjna, w swoim założeniu, ma zminimalizować ww. negatywne czynniki, co leży w interesie obu stron umowy. Zadaniem waloryzacji umownej jest zatem urealnienie wynagrodzenia wykonawcy w przypadku zmian ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją kontraktu publicznego. Zamówieniowe klauzule waloryzacyjne zyskują na znaczeniu zwłaszcza w aktualnej sytuacji gospodarczej, w której obserwujemy m.in. znaczny wzrost cen materiałów i robót budowlanych, braki kadrowe i sprzętowe, wstrzymanie dostaw produktów, komponentów produktu lub materiałów, trudności w dostępie do sprzętu czy też w realizacji usług transportowych. Wskazane przykładowo czynniki zewnętrzne wywierają wpływ na opłacalność realizowanego zamówienia i mogą znacząco ograniczać płynność przedsiębiorstw, stąd niezmiernie istotne dla uczestników rynku zamówień publicznych jest prawidłowe kształtowanie oraz stosowanie waloryzacji umownej. Klauzula waloryzacyjna sformułowana w sposób przyjęty przez Zamawiającego w przedmiotowym postępowaniu w żaden sposób nie prowadzi do przywrócenia równowagi ekonomicznej Stron i nie pozwala chronić interesów finansowych nie tylko wykonawcy, ale również zamawiającego. Co więcej, uzależnienie możliwości waloryzacji wynagrodzenia od wysokości średniorocznego wskaźnika wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych ogłaszanego w komunikacie Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w rzeczywistości uniemożliwia skorzystanie z przedmiotowego mechanizmu waloryzacji. Zakładany czas realizacji umowy wynosi 9 miesięcy, więc uzależnienie zastosowania mechanizmu waloryzacji, (którego możliwość zastosowania istnieje po 6 miesiącach od zawarcia umowy) od ogłaszanego raz w roku komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego staje się niemożliwe, co skutkuje faktycznym brakiem zastosowania art. 439 PZP. Wnosimy o zmianę przedmiotowego postanowienia i dostosowanie go do wymogów prawa zamówień publicznych.

ODPOWIEDŹ: Zamawiający informuje, że  w § 9 ust. 9 Wzoru umowy  omyłkowo wpisano  „średnioroczny”.   Uwzględniając jednocześnie wniosek wykonawcy zamawiający zmienia wartość wskaźnika. W par.9 ust.9 zdanie drugie powinno brzmieć :

„Podstawą wyliczenia zmiany wynagrodzenia będzie kwartalny wskaźnik zmiany  cen towarów  i usług konsumpcyjnych, ogłaszanych w komunikatach Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego, który musi osiągnąć wartość minimum 10%.”

Zamawiający zwraca uwagę, że art. 439  Ustawy Prawo zamówień publicznych odnosi się wyłącznie do zmiany cen materiałów lub kosztów, ustawodawca nie uwzględnił w nim pozostałych okoliczności wskazanych przez wykonawcę np. „uwarunkowania techniczne i prawne, zwłaszcza wobec aktualnej sytuacji gospodarczej i ekonomicznej, braki kadrowe i sprzętowe, wstrzymanie dostaw produktów, komponentów produktu lub materiałów, trudności w dostępie do sprzętu czy też w realizacji usług transportowych”. Każdy z wykonawców składając ofertę zna warunki związane z wykonaniem zamówienia i  po analizie wszelkich okoliczności podejmuje decyzję dotyczącą ubiegania się o zamówienie.  Mechanizm waloryzacji wskazany w Pzp, jest rozwiązaniem szczególnym mającym na celu ograniczenie (a nie wyłączenie) ryzyka stron związanego ze zmianą cen materiałów bezpośrednio związanych z realizacją zamówienia. Z przepisów Pzp w żaden sposób nie wynika, że strona wnioskująca o waloryzację uzyska pełne czy też proporcjonalne pokrycie zmian cen materiałów.

Pytanie nr 4. W PROJEKCIE BUDOWLANYM, część: ZAGOSPODAROWANIE TERENU – OPIS TECHNICZNY, na który to wydano pozwolenie na budowę jest:

pkt. 4 . Istniejący stan zagospodarowania działki oczyszczalni ścieków Teren niezabudowane są obecnie porośnięte trawą. Na działce nie występują zadrzewiania (str. 4) oraz zgodnie z pkt. 6.2 Układ sytuacyjno–wysokościowy obiektów Zieleń. Teren inwestycji jest niezadrzewiony. Realizacja                           i eksploatacja inwestycji nie spowoduje uszkodzenia drzew i krzewów na terenie inwestycji oraz na terenach przyległych. Nie planuje się również dodatkowych nasadzeń. (str. 8) Wbrew powyższym zapisom, Zamawiający na podstawie przekazanych przedmiarów robót (branża konstrukcyjno-budowlana, poz 2.15 do 2.17), będących załącznikami do SWZ, - przewiduje wycięcie 2 szt. drzew.

W obecnym stanie prawnym zgodnie z art. 83 ust.1 i art. 90 ust.1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości może nastąpić po uzyskaniu zezwolenia wydanego na wniosek posiadacza nieruchomości. W odniesieniu do nieruchomości będących własnością gminy zezwolenie wydaje starosta (za wyjątkiem nieruchomości będących w użytkowaniu wieczystym innego podmiotu.

Należy pamiętać o tym, że legitymowanie się przez inwestora ostatecznym pozwoleniem na budowę nie gwarantuje, że inwestor uzyska zezwolenie na usunięcie drzew kolidujących z inwestycją. Decyzja w tym zakresie ma charakter uznaniowy. W orzecznictwie sądów administracyjnych podkreśla się, że zezwolenie na wycinkę wydaje się, jeśli przyczyna wycinki drzew, zawarta we wniosku o wydanie takiego zezwolenia, zostanie przez organ uznana za ważną, uzasadniającą rezygnację z przewidzianej u.o.p. ochrony drzew (wyrok WSA w Warszawie z 13 czerwca 2012 r., sygn. akt IV SA/Wa 175/12, CBOSA). Organ administracji, działając w granicach uznania administracyjnego ma obowiązek rozważyć, czy projektowana przez inwestora inwestycja uzasadnia wycinkę drzew. Nie sposób całkowicie wyeliminować ryzyka wydania przez organ decyzji o odmowie udzielenia zezwolenia na wycinkę w szczególnie uzasadnionych przypadkach (np. w przypadku kolizji inwestycji z drzewami kilkudziesięcioletnimi czy drzewami gatunku uznawanego za szczególnie wartościowy), nawet jeśli przyczyną wycinki będzie realizacja inwestycji objętej ostatecznym pozwoleniem na budowę.

W konsekwencji- inwestor, który uzyskuje najpierw pozwolenie na budowę, a następnie występuje o zezwolenie na wycinkę musi liczyć się z tym, że w przypadku nie uzyskania zezwolenia na wycinkę drzew może nie zrealizować przedsięwzięcia bądź nie zdoła zrealizować go w kształcie zatwierdzonym w tym pozwoleniu ze względu na ochronę zadrzewień. W takim przypadku może nastąpić konieczność przesunięcia nowobudowanego obiektu wolnostojącego w ramach tej samej działki z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa budowlanego po uzyskaniu odpowiednich decyzji/oświadczeń do wydanego pozwolenia na budowę.

Prosimy o informację, czy Zamawiający jest w posiadaniu aktualnej decyzji na wycinkę drzew kolidujących z realizacją przedmiotowej inwestycji? Jeżeli tak, prosimy o umieszczenie decyzji do dokumentacji przetargowej. Czy w przypadku braku przedmiotowej decyzji, Zamawiający potwierdza obligatoryjne wydłużenie terminu realizacji robót o czas konieczny dla uzyskania aktualnej decyzji administracyjnej?

ODPOWIEDŹ: Zamawiający nie posiada decyzji na wycinkę drzew- jest w trakcie uzyskania zezwolenia. Jeśli uzyskanie decyzji  będzie miało wpływ na termin wykonania zamówienia zamawiający zmieni ten termin tj. wydłuży go o czas oczekiwania na ten dokument.

Pytanie nr 5. Zamawiający w toku w/w postępowania umieścił na stronie postępowania plik pod nazwą Zał. nr 1 Dokumentacja techniczna – Etap III , składający się między innymi z:

1. PROJEKT TECHNICZNY, Część: ARCHITEKTURA– data sporządzenia: lipiec 2022

2. PROJEKT TECHNICZNY, Część: INSTALACJE ELEKTRYCZNE – data sporządzenia: czerwiec 2022

3. PROJEKT TECHNICZNY, Część: INSTALACJE SANITARNE– data sporządzenia: lipiec 2022

4. PROJEKT TECHNICZNY, Część: KONSTRUKCJA – data sporządzenia: lipiec 2022

5. PROJEKT TECHNICZNY, Część: ZAGOSPODAROWANIE TERENU– data sporządzenia: lipiec 2022

6. PROJEKT TECHNICZNY, Część: TECHNOLOGIA– data sporządzenia: lipiec 2022

Ww. dokumentacji występują (zostały wprowadzone) zmiany projektowe względem dokumentacji projektowej (plik o nazwie Zał. nr 1 Dokumentacja techniczna – całość 2) na którą to uzyskano pozwolenie na rozbudowę DECYZJA NR 730/2014 z dnia 20-05-2014 roku.

Wobec powyższego- czy w świetle obowiązującego prawa budowlanego, Zamawiający uzyskał zamienne pozwolenie na rozbudowę do dokumentacji technicznej dotyczącej etapu III inwestycji? Jeżeli tak, prosimy o uzupełnienie dokumentacji przetargowej.

ODPOWIEDŹ:Zakres przedmiotu zamówienia jest to III etap inwestycji i został wydzielony z całości dokumentacji, na którą Zamawiający posiada aktualne pozwolenie na budowę.

Pytanie nr 6. Po analizie dokumentacji przetargowej, wynika że Zamawiający wykonał nową „Dokumentację techniczną” (w Zał. nr 1 Dokumentacja techniczna- Etap III) w której to wprowadzono zmiany względem dokumentacji na którą to uzyskano pozwolenie na rozbudowę DECYZJA NR 730/2014 z dnia 20-05-2014 roku.

Czy Zamawiający dysponuje oświadczeniem projektanta/projektantów iż wprowadzone zmiany są istotne lub nie istotne względem przepisów prawa budowlanego. Jeżeli tak, prosimy o uzupełnienie dokumentacji przetargowej.

ODPOWIEDŹ:Zamawiający nie dysponuje oświadczeniem projektanta.

Pytanie nr 7. Zamawiający zgodnie z zapisami dokumentacji przetargowej Załącznik nr 1 do SWZ – OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA wskazał:

Przedmiot zamówienia obejmuje:

a) przeprowadzenie przy udziale Zamawiającego prób, rozruchu technologicznego oczyszczalni, oraz wymaganych badań zakończonych wynikiem pozytywnym w zakresie parametrów wymaganych obowiązującymi przepisami prawa i pozwoleniem wodnoprawnym, a także przygotowanie dokumentów niezbędnych do przekazania do użytkowania obiektu powstałego w wyniku przeprowadzonych robót budowlanych (DTR, dozór techniczny i inne)

W świetle powyższego zapisu, wnosimy o uzupełnienie dokumentacji przetargowej o aktualne pozwolenie wodnoprawne oraz uzupełnienie części opisowej dokumentacji technologicznej (opis – część technologia) na którą to uzyskano pozwolenie na rozbudowę z dnia 20-05-2014 roku – materiały/wytyczne niezbędne do wykonania rozruchu technologicznego.

ODPOWIEDŹ: Pozwolenie wodnoprawne załączono w załączniku nr 1 do SWZ.

Należy wykonać rozruch urządzeń przewidzianych w zakresie rozbudowy III etapu. Urządzenia muszą współpracować z istniejącymi urządzeniami techologicznymi oczyszczalni.

Wytyczne rozruchu technologicznego pompowni ścieków:

- sprawdzenie szczelności połaczeń rurociągów

- podłaczenie i uruchomienie pomp

- sprawdzenie poprawności podłaczenia elektrycznego urządzeń

- rozruch mechaniczny i elektryczny wg dtr urządzeń

- sprawdzenie wydajności pomp

- sprawdzenie działania systemu sterowania pompami (czujniki pływakowe)

- wykonanie pomiarów elektrycznych

Wytyczne rozruchu technologicznego sita i piaskownika:

- sprawdzenie szczelności połaczeń rurociągów

- sprawdzenie poprawności podłaczenia elektrycznego urządzeń

-  rozruch mechaniczny i elektryczny wg dtr urządzeń

- wykonanie pomiarów elektrycznych

Pytanie nr 8. Zamawiający zgodnie z zapisami dokumentacji przetargowej Załącznik nr 1 do SWZ – OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA wskazał:

Przedmiot zamówienia obejmuje:

a) przeprowadzenie przy udziale Zamawiającego prób, rozruchu technologicznego oczyszczalni, oraz wymaganych badań zakończonych wynikiem pozytywnym w zakresie parametrów wymaganych obowiązującymi przepisami prawa i pozwoleniem wodnoprawnym, a także przygotowanie dokumentów niezbędnych do przekazania do użytkowania obiektu powstałego w wyniku przeprowadzonych robót budowlanych (DTR, dozór techniczny i inne)  podczas gdy w załączonym do SWZ wzorze UMOWY §1 pkt 2 jest zapis:

Wykonawca uzyska wszelkie niezbędne zezwolenia na użytkowanie oczyszczalni ścieków, w tym budynku socjalno-technicznego.

oraz w §2 pkt 3 zdanie ostatnie jest zapis:

Do ww. dokumentów Wykonawca dołącza uzgodnienia i pozwolenia niezbędne do użytkowania oczyszczalni.

Wobec powyższego, prosimy o potwierdzenie, że do obowiązków wykonawcy należy wyłącznie przekazanie Zamawiającemu dokumentów niezbędnych dla uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu, a uzyskanie pozwolenia na użytkowanie obiektu - jest po stronie Zamawiającego oraz ujednolicenie zapisów w powyższym zakresie w sposób niebudzący wątpliwości potencjalnych wykonawców, co do rzeczywistego zakresu przedmiotu zamówienia.

ODPOWIEDŹ: Do obowiązków wykonawcy należy przekazanie Zamawiającemu dokumentów niezbędnych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu i uzyskanie  w imieniu zamawiającego wszelkich niezbędnych zezwoleń na użytkowanie oczyszczalni ścieków, w tym budynku socjalno-technicznego.

Pytanie nr 9. Po analizie dokumentacji projektowej, wynika że etap III inwestycji nie jest ostatecznym zakończeniem budowy na które to wydano: pozwolenie na rozbudowę DECYZJA nr 730/2014 z dnia 20-05-2014 r., do wykonania pozostanie jeszcze zbiornik retencyjny i jeden z reaktorów SBR.

Czy Zamawiający przewiduje zakończyć rozbudowę oczyszczalni ścieków w etapie III lub czy przewiduje kolejne etapy robót?

ODPOWIEDŹ: Zamawiający przewiduje kolejne etapy.

Pytanie nr 10. Zamawiający zgodnie z zapisami dokumentacji przetargowej Załącznik nr 1 do SWZ – OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA wskazał:

Przedmiot zamówienia obejmuje:

f) uzyskanie wszelkich niezbędnych decyzji administracyjnych oraz uzgodnień w imieniu Zamawiającego;

W świetle powyższego zapisu, prosimy o uzupełnienie dokumentacji przetargowej o:

- aktualne/obowiązujące zamienne pozwolenie na rozbudowę do DECYZJI nr 730/2014 z dnia 20-05-2014 r  z uwzględnieniem załączonej przez Zamawiającego nowej dokumentacji technicznej dotyczącej etapu III i wprowadzonymi przez to zmianami

- aktualne warunki przyłączenia PGE Dystrybucja S.A

- aktualnych warunków dostarczenia i odbioru energii elektrycznej

z uwzględnieniem mocy przyłączeniowej wskazanej w dokumentacji elektrycznej Zał. nr 1 Dokumentacja techniczna – całość 2 (zestawienie bilans mocy), na którą to uzyskano pozwolenie na rozbudowę z dnia 20-05-2014 roku.

- prawomocnej/aktualnej DECYZJI na wycinkę 2 szt. drzew

ODPOWIEDŹ: Zakres przedmiotu zamówienia jest to III etap inwestycji i został wydzielony z całości dokumentacji, na którą Zamawiający posiada aktualne pozwolenie na budowę.

Obiekty oczyszczalni sa podłączone do istniejącej sieci energetycznej i zamawiający nie przewiduje zwiększenia mocy w III etapie, która jest wystarczająca dla pracy oczyszczalni po rozbudowie.

Zamawiający jest w trakcie postępowania na uzyskanie zezwolenia na wycinkę drzew.

Pytanie nr 11. Ze względu na wprowadzone zmiany w dokumentacji technicznej – etap III, zmianie ulega całkowity bilans mocy dla całej oczyszczalni (umieszczony w branża elektryczna – całość 2). Prosimy o jego poprawienie i umieszczenie go w dokumentacji przetargowej.

ODPOWIEDŹ: Zakres III etapu przewiduje:

1. Montaż następujących urządzeń technologicznych:

- pompowni ścieków z 2 pompami zatapialnymi pracującymi naprzemiennie – moc 1 pompy ok. 3,5kW,

- piaskownika o mocy około 0,7kW,

2. Wyposażenie budynku socjalnego w następujące instalacje:

- instalacja ogrzewania – grzejniki elektryczne o mocy ok. 6,7kW

- instalacja przygotowania ciepłej wody – podgrzewacz  pojemnościowy o mocy ok. 2,0kW

- instalacja wentylacji – zapotrzebowanie mocy ok. 3,2kW

- instalacja oświetleniowa – zapotrzebowanie mocy ok. 0,4kW

3. Wyposażenie budynku technicznego (pomieszczenie sita):

- wentylacja mechaniczna moc ok.0.25kW

Obecnie wielkośc mocy przyłączeniowej dla oczyszczalni ścieków w Pierzchnicy wynosi 115kW i jest wystarczająca dla pracy oczyszczalni po rozbudowie.

Pytanie nr 12. Czy Zamawiający oświadcza że posiada aktualne warunki elektryczne PGE Dystrybucja S.A. i aktualne warunki dostarczenia i odbioru energii elektrycznej na moc przyłączeniową uwzględniającą wprowadzone zmiany w dokumentacji technicznej – etap III tj. ilości i rodzaju urządzeń technologicznych ?

Prosimy o umieszczenie aktualnych (z uwzględnieniem zmian ilości i rodzaju urządzeń) warunków elektrycznych do dokumentacji przetargowej.

ODPOWIEDŹ: Obiekty oczyszczalni sa podłączone do istniejącej sieci energetycznej i zamawiający nie przewiduje zwiększenia mocy w III etapie, która jest wystarczająca dla pracy oczyszczalni po rozbudowie.

Pytanie nr 13. Zgodnie z założeniami dokumentacji przetargowej - jednym z zakresów robót do wykonania jest rozbiórka istniejącego ogrodzenia i wykonanie nowego ogrodzenia systemowego z paneli stalowych.

W trakcie wizji lokalnej stwierdzono przed istniejącym ogrodzeniem betonowym przewidzianym do rozbiórki – fundamenty jeszcze innego ogrodzenia, mogące kolidować z przewidzianym przebiegiem nowej trasy ogrodzenia (fotografia w załączeniu).

Prosimy o wyjaśnienie:

- czy w cenie oferty należy uwzględnić skłucie (rozbiórkę) przedstawionych fundamentów?

- czy koniecznym jest zgodnie z pozycją 2.9 przedmiarów robót (branża konstrukcyjno-budowlana) wykonanie cokołów fundamentowych 0,2x0,8 m.? Czy Zamawiający dopuszcza wykonanie cokołów fundamentowych przy zastosowaniu systemowej betonowej podmurówki wraz z łącznikiem h-20 cm, będącej elementem składowym systemu panelowego ogrodzeń?

ODPOWIEDŹ: Zamawiający nie przewiduje skucia przedstawionych fundamentów.

Zamawiający dopuszcza wykonanie cokołów fundamentowych przy zastosowaniu systemowej betonowej podmurówki wraz z łącznikiem h-20 cm, będącej elementem składowym systemu panelowego ogrodzeń.

Pytanie nr 14. Zamawiający w Pkt 2 Uwagi znajdujące się w Załączniku nr 1 do SWZ OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA (str. 42 SWZ) wskazuje:

„W etapie 1 należy wykonać roboty związane z sitopiaskownikiem i pompownią ścieków oraz uzyskać wszelkie niezbędne zezwolenia na użytkowanie urządzeń rozbudowanej oczyszczalni ścieków.”

Wobec treści przytoczonego zapisu wnosimy o wyjaśnienie czy Zamawiający przewiduje konieczność uzyskania 2 odrębnych pozwoleń na użytkowanie oczyszczalni (odrębnie dla I etapu robót i II etapu robót wchodzących w zakres przedmiotu zamówienia)?

ODPOWIEDŹ: Zamawiający przewiduje konieczność uzyskania dwóch odrębnych pozwoleń na użytkowanie oczyszczalni (odrębnie dla I etapu robót i II etapu robót wchodzących w zakres przedmiotu zamówienia).

 

(-) Stanisław Strąk

Burmistrz Miasta i Gminy Pierzchnica

Informacje

Dokumenty

Rejestr zmian

2022-11-28 13:43

Dodanie artykułu - Marta Pejska

2022-11-28 13:43

Dodanie załącznika/ załączników - Marta Pejska

2022-11-28 13:43

Dodanie załącznika/ załączników - Marta Pejska

Filtrowanie bieżącej kategorii

Archiwum:

Oficjalna strona www
Transmisja Obrad Rady Gminy
Baza Aktów Własnych
Baza Aktów Własnych

Urząd Miasta i Gminy Pierzchnica
ul. Urzędnicza 6
26-015 Pierzchnica

tel. (041) 353-80-46
tel. (041) 370-56-00
fax:(041) 353-81-07

 

Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej Strona Dziennika Ustaw Monitor Polski Oficjalna strona Biuletynu Informacji Publicznej

Szukaj w BIP

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.