Pokaż/ukryj informację o istniejących skrótach klawiszowych

Skróty klawiszowe:

Włącz lektora.
Wyłącz lektora.

Informacja dla Wykonawców nr 2- R.271.16.2022.MP1

Wyświetl stronę główną » Przetargi » Informacja dla Wykonawców nr 2- R.271.16.2022.MP1

Podtytuł: „Rozbudowa oczyszczalni ścieków w Pierzchnicy- etap III”

 

Znak: RI.271.16.2022.MP1                                                           Pierzchnica, dnia 06.12.2022r.

 

INFORMACJA

dla Wykonawców nr 2

 

Dotyczy: Postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:

Rozbudowa oczyszczalni ścieków w Pierzchnicy- etap III”.

 

 

Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn. „Rozbudowa oczyszczalni ścieków w Pierzchnicy - etap III” 

Zgodnie z art.284 ust.2 ustawy Prawo zamówień publicznych przekazuje się treść pytań i   odpowiedzi dotyczących ww. postępowania

Pytanie nr 1

Zamawiający w toku w/w postępowania wykonał/umieścił plik pod nazwą Zał. nr 1 Dokumentacja techniczna – Etap III , składający się między innymi z:

1. PROJEKT TECHNICZNY, Część: ARCHITEKTURA

– data sporządzenia: lipiec 2022

2. PROJEKT TECHNICZNY, Część: INSTALACJE ELEKTRYCZNE

– data sporządzenia: czerwiec 2022

3. PROJEKT TECHNICZNY, Część: INSTALACJE SANITARNE

– data sporządzenia: lipiec 2022

4. PROJEKT TECHNICZNY, Część: KONSTRUKCJA

– data sporządzenia: lipiec 2022

5. PROJEKT TECHNICZNY, Część: ZAGOSPODAROWANIE TERENU

– data sporządzenia: lipiec 2022

6. PROJEKT TECHNICZNY, Część: TECHNOLOGIA

– data sporządzenia: lipiec 2022

w których to występują (zostały wprowadzone) zmiany projektowe względem dokumentacji projektowej (plik o nazwie Zał. nr 1 Dokumentacja techniczna – całość 2) na którą to uzyskano pozwolenie na rozbudowę DECYZJA NR 730/2014 z dnia 20-05-2014 roku.

W PROJEKT TECHNICZNY, Część: ARCHITEKTURA – data sporządzenia: lipiec 2022,              w części jego opisowej jest:

3. Zakres opracowania

Opracowanie jest projektem budowlanym technicznym, architektonicznym. Zawiera opis techniczny oraz część rysunkową niezbędną do uzyskania pozwolenia na budowę. Zakres opracowania obejmuje budynek socjalno - techniczny.

Zgodnie z wymogami prawa budowlanego sporządzona została „Informacja Dotycząca

Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia” (BIOZ), którą dołączono do projektu architektury.

W PROJEKT TECHNICZNY, Część: KONSTRUKCJA – data sporządzenia: lipiec 2022, w części jego opisowej jest:

3) Zakres opracowania

Opracowanie jest projektem technicznym, konstrukcyjnym, niezbędnym do uzyskania pozwolenia na budowę oraz prawidłowego wykonania obiektów. Zawiera opis techniczny, obliczenia statyczne, rysunki konstrukcyjne zestawcze i szczegóły konstrukcyjne.

Zakres opracowania obejmuje budynek socjalno-techniczny.

Wobec powyższego – czy w świetle obowiązującego prawa budowlanego oraz powyższego zapisu, Zamawiający uzyskał zamienne pozwolenie na rozbudowę do dokumentacji technicznej dotyczącej etapu III inwestycji?. Jeżeli tak, prosimy o uzupełnienie dokumentacji przetargowej o zamienne pozwolenie na rozbudowę do DECYZJI NR 730/2014. Przygotowanie prawidłowej dokumentacji projektowej/przetargowej umożliwiającej Wykonawcy rozpoczęcie robót - leży po stronie Zamawiającego.

ODPOWIEDŹ: W PROJEKCIE TECHNICZNYM, część ARCHITEKTURA i KONSTRUKCJA  w części opisowej jest omyłkowy zapis dotyczący uzyskania pozwolenia na budowę.

Zakres przedmiotu zamówienia jest to III etap inwestycji i został wydzielony  z całości dokumentacji, na którą Zamawiający posiada aktualne pozwolenie na budowę

 

Pytanie nr 2

Zamawiający w toku w/w postępowania wykonał/umieścił plik pod nazwą Zał. nr 1 Dokumentacja techniczna – Etap III , składający się między innymi z:

1. PROJEKT TECHNICZNY, Część: ARCHITEKTURA

– data sporządzenia: lipiec 2022

2. PROJEKT TECHNICZNY, Część: INSTALACJE ELEKTRYCZNE

– data sporządzenia: czerwiec 2022

3. PROJEKT TECHNICZNY, Część: INSTALACJE SANITARNE

– data sporządzenia: lipiec 2022

4. PROJEKT TECHNICZNY, Część: KONSTRUKCJA

– data sporządzenia: lipiec 2022

5. PROJEKT TECHNICZNY, Część: ZAGOSPODAROWANIE TERENU

– data sporządzenia: lipiec 2022

6. PROJEKT TECHNICZNY, Część: TECHNOLOGIA

– data sporządzenia: lipiec 2022

w których to występują (zostały wprowadzone) zmiany projektowe względem dokumentacji projektowej (plik o nazwie Zał. nr 1 Dokumentacja techniczna – całość 2) na którą to uzyskano pozwolenie na rozbudowę DECYZJA NR 730/2014 z dnia 20-05-2014 roku.

W żadnym z w/w projektów technicznych (część opisowa) Zamawiający nie zaznaczył że są to projekty zamienne/uzupełniające (nie powodujące zmian istotnych zgodnie z obowiązującym prawem budowlanym) do dokumentacji projektowej na którą to wydano pozwolenie na rozbudowę DECYZJA NR 730/2014 z dnia 20-05-2014 roku.

Zamawiający umieścił zapisy np:

2. Podstawy opracowania

2.1. Decyzja Nr 2/2013 o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, wydana przez

Wójta Gminy Pierzchnica, dnia 21.05.2013r.

2.2. Mapa do celów projektowych 1:500.

2.3. Projekt konstrukcyjny rozbudowy oczyszczalni.

2.4. Projekt technologiczny rozbudowy oczyszczalni, uzgodnienia i wytyczne branżowe.

2.5. Obowiązujące przepisy

2.6. Pozostałe projekty branżowe

Brak powołania się na obowiązujące pozwolenie na rozbudowę DECYZJA NR 730/2014 z dnia 20-05-2014 roku.

Wobec powyższego prosimy Zamawiającego o poprawienie dokumentacji projektowej dotyczącej etapu III i umieszczenie jej na stronie przetargu. Sprawdzenie dokumentacji projektowej/przetargowej nie jest przedmiotem Zamówienia na roboty budowlane.

Obowiązkiem Zamawiającego jest umieszczenie prawidłowej dokumentacji projektowej na której to podstawie Wykonawca będzie realizował przedmiot umowy i na której to podstawie uzyska częściowe pozwolenie na użytkowanie obejmujące III etap inwestycji.

ODPOWIEDŹ: Przedmiotowa dokumentacja stanowi wydzielony III etap realizacji całej inwestycji. Brak odniesienia się w dokumentacji do decyzji pozwolenia na rozbudowę DECYZJA NR 730/2014 z dnia 20-05-2014 roku należy traktować jako omyłkę.

Zamawiający załącza skorygowaną dokumentację branży ARCHITEKTURA I KONSTRUKCJA.

 

Pytanie nr 3

Zamawiający w toku w/w postępowania wykonał/umieścił plik pod nazwą Zał. nr 1 Dokumentacja techniczna – Etap III , składający się między innymi z:

PROJEKT TECHNICZNY, Część: ARCHITEKTURA – data sporządzenia: lipiec 2022 w którym to zapisał:

4. Opis rozwiązań projektowych, program użytkowy oraz forma architektoniczna

Istniejąca infrastruktura techniczna dojazd do terenu oczyszczalni – bez zmian, doprowadzenie energii elektrycznej - zgodnie z warunkami wydanymi przez Zakład Energetyczny. Doprowadzenie wody do oczyszczalni ścieków –projektowane w pasie drogi gminnej, odprowadzenie ścieków oczyszczonych do odbiornika –przebudowa i zwiększenie średnicy kanału ścieków

Powyższe zapisy nie mają odzwierciedlenia w załączonych przedmiarach robót a są umieszczone  w części opisowej dokumentacji na III etap inwestycji . Prosimy o ich uzupełnienie bądź korektę dokumentacji projektowej.

ODPOWIEDŹ: Zamawiający załącza skorygowaną dokumentację branży ARCHITEKTURA.

Pytanie nr 4

Zamawiający w toku w/w postępowania wykonał/umieścił plik pod nazwą Zał. nr 1 Dokumentacja techniczna – Etap III , składający się między innymi z:

PROJEKT TECHNICZNY, Część: ZAGOSPODAROWANIE TERENU – data sporządzenia: lipiec 2022 w skład którego wchodzi Rys. nr 1 (PZT1) w których to występują (zostały wprowadzone) zmiany projektowe względem dokumentacji projektowej (plik o nazwie Zał. nr 1 Dokumentacja techniczna – całość 2) na którą to uzyskano pozwolenie na rozbudowę DECYZJA NR 730/2014 z dnia 20-05-2014 roku.

Zaprojektowano dodatkowo:

- chodnik z kostki betonowej prowadzący do wylotu ścieków oczyszczonych

- korytko odwadniające

- budowa ogrodzenia wraz z bramą i furtkami

- przesunięto obiekt pompowni ścieków wraz z jej utwardzeniem z kostki

(obecnie zaprojektowane utwardzenie wokół pompowni nie zapewni możliwości płynnego zjazdu (koszem na skratki) na istniejący plac z kostki brukowej)

W związku z powyższym, prosimy o uzupełnienie dokumentacji projektowej (poprzedzającej realizację robót) o naniesienie wprowadzonych zmian na projekcie zagospodarowania terenu (do decyzji na rozbudowę nr 730/2014) z adnotacją projektanta że wprowadzone zmiany naniesione kolorem czerwonym nie stanowią istotnych/lub stanowią zmian w świetle ustawy Prawa Budowlanego – umożliwiające niezwłoczne rozpoczęcie robót budowlanych przez Wykonawcę.

ODPOWIEDŹ: Pompownia ścieków nie została przesunięta w stosunku do pierwotnego projektu.

Zamawiający załącza skorygowaną dokumentację branży PZT, oraz mapę PZT ze zmianami naniesionymi kolorem czerwonym i adnotacją, że są to zmiany nieistotne.

Pytanie nr 5

W związku z brakiem szeregu dokumentów wskazanych przez Wykonawcę w korespondencji prowadzonej z Zamawiającym, a niezbędnych w celu rozpoczęcia realizacji robót budowlanych i uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektów wchodzących w zakres przedmiotu zamówienia, Wykonawca uważa, że na obecnym etapie postępowania brak jest podstaw do uznania, że wskazywany przez Zamawiającego termin wykonania przedmiotu umowy jest wystarczający  i obiektywnie realnym terminem umożliwiającym realizację wszystkich obowiązków wykonawcy. Wobec powyższego wnosimy o zmianę § 2 ust. 1 pkt 2) Wzoru Umowy, będącego załącznikiem nr 3 do SWZ Zamawiający poprzez wprowadzenie zapisu o treści:

2) zakończenie całości robót budowlanych nastąpi w ciągu 9 miesięcy licząc od dnia zawarcia umowy, w tym etap 1 - 5 miesięcy licząc od dnia zawarcia umowy.

oraz dostosowaniem pozostałych postanowień dokumentacji przetargowej, w tym wzoru umowy do wnioskowanej zmiany.

ODPOWIEDŹ : Treść SWZ w tym projekt umowy pozostają bez zmian.

Pytanie nr 6

Zamawiający w toku w/w postępowania wykonał/umieścił plik pod nazwą Zał. nr 1 Dokumentacja techniczna – Etap III , składający się między innymi z:

PROJEKT TECHNICZNY, Część: TECHNOLOGIA – data sporządzenia: lipiec 2022 w skład którego wchodzi Rys. nr 2 w których to występują (zostały wprowadzone) zmiany projektowe względem dokumentacji projektowej (plik o nazwie Zał. nr 1 Dokumentacja techniczna – całość 2) na którą to uzyskano pozwolenie na rozbudowę DECYZJA NR 730/2014 z dnia 20-05-2014 roku.

Prosimy o uzupełnienie dokumentacji projektowej i przedmiar robót o nowo zaprojektowany fundament pod sito. Prosimy o potwierdzenie, że uzyskanie zamiennego pozwolenia wodno-prawnego leży po stronie Zamawiającego.

ODPOWIEDŹ: W projekcie technicznym branży technologicznej jest wskazane wykonanie dodatkowego (powiększenie istniejącego fundamentu) fundamentu pod sito. Powierzchnię istniejącego fundamentu należy zwiększyć o około 1,0m². Technologia wykonania fundamentu jak  w projekcie pierwotnym. Należy skalkulować dodatkowo roboty związane ze skuciem istniejącej posadzki i jej odbudową.

Pytanie nr 7

Zamawiający w Rozdziale XV, pkt 5, podpkt 4.2 lit. a – c, wskazał wymagania stawiane wykonawcy w odniesieniu do dysponowania wskazywanymi osobami tj. kierownikiem budowy (w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz 2 kierownikami robót (w branży sanitarnej oraz w specjalności elektrycznej) – w sumie trzema osobami,

jednocześnie

w § 4 ust. 3 i 4 Wzoru Umowy, będącego załącznikiem nr 3 do SWZ Zamawiający wskazuje:

„3. Wykonawca powołuje Kierownika budowy, posiadającego uprawnienia budowlane                               w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, Pana/Panią …………………………………….. który/a będzie działać w jego imieniu w związku z realizacją przedmiotu umowy, o którym mowa w § 1 ust.1 umowy oraz będzie reprezentować go przed Zamawiającym.

4. Wykonawca powołuje kierowników robót tj.

a)…………………………………….. w specjalności konstrukcyjno- budowlanej;

b) …………………………………… w specjalności sanitarnej;

c) ………………………………………………………..w specjalności elektrycznej.”

Wobec powyższego zachodzi rozbieżność między postanowieniami SWZ a postanowieniami Wzoru umowy w odniesieniu do osób, które uczestniczyć mają w realizacji robót budowlanych                              i niepewność co do faktycznych wymagań Zamawiającego powyższym zakresie.

Wnosimy o doprecyzowanie u ujednolicenie warunków postępowania celem umożliwienia wykonawcom prawidłowe przygotowanie ofert.

ODPOWIEDŹ: W projekcie umowy (załącznik nr 3 do SWZ)    w § 4 ust. 4 znajduje się omyłka pisarska. W  § 4 ust. 4 skreśla się pkt a).    Po poprawieniu omyłki ust.4 przyjmuje treść :

„4. Wykonawca powołuje kierowników robót tj.

a) ……………………………………  w specjalności sanitarnej;

b) ……………………………………..w specjalności elektrycznej.”

 

Pytanie nr 8

W § 5 ust. 1 pkt 14) Wzoru Umowy, będącego załącznikiem nr 3 do SWZ Zamawiający wskazuje:

„Roboty budowlane prowadzone będą podczas ciągłej pracy oczyszczalni ścieków. Przerwy technologiczne, np. spowodowane włączeniem nowych/przebudowywanych urządzeń/maszyn lub obiektów należy wcześniej zgłosić pisemnie Zamawiającemu i uzyskać pisemną zgodę wraz  z dopuszczalnym czasem wyłączenia z pracy urządzeń lub maszyn.”

Prosimy o doprecyzowanie terminu w jakim Zamawiający będzie udzielał pisemnej zgody na dokonanie przedmiotowej przerwy oraz o możliwych powodach jej braku.

ODPOWIEDŹ:   Zamawiający doprecyzowuje treść § 5 ust. 1 pkt 14)  i określa termin na uzyskanie zgody zamawiającego na 3 dni robocze.

Po zmianie   § 5 ust. 1 pkt 14) przyjmuje brzmienie:

„14) Roboty budowlane prowadzone będą podczas ciągłej pracy oczyszczalni ścieków. Przerwy technologiczne, np. spowodowane włączeniem nowych/przebudowywanych urządzeń/maszyn lub obiektów należy wcześniej zgłosić pisemnie Zamawiającemu i uzyskać pisemną zgodę wraz  z dopuszczalnym czasem wyłączenia z pracy urządzeń lub maszyn. Zamawiający przekaże zgodę lub informację o braku zgody wraz z uzasadnieniem braku zgody, w terminie 3 dni  roboczych licząc od dnia otrzymania pisma dotyczącego planowanej przerwy technologicznej.”

Pytanie nr 9

Wykonawca wnosi o zmianę § 10 ust. 1 Wzoru Umowy, będącego załącznikiem nr 3 do SWZ poprzez zmianę sposobu rozliczenia umowy i zwiększenie ilości płatności na rzecz Wykonawcy. Wykonawca proponuje by w trakcie realizacji zamówienia Zamawiający przewidział 5 płatności (4 płatności częściowe, 1 płatność końcowa). Powyższa zmiana przyczyni się do zwiększenia konkurencyjności postępowania i umożliwi uzyskanie przez Zamawiającego niższych cen ofertowych (obniżenie cen o koszty kredytów bankowych i finansowania).

ODPOWIEDŹ: Treść SWZ, w tym projektu umowy pozostaje bez zmian.  Sposób rozliczenia za wykonane prace został ustalony w sposób, który jest dostosowany do możliwości finansowania  inwestycji przez zamawiającego.

Pytanie nr 10

Wykonawca wnosi o zmianę § 12 ust. 3 Wzoru Umowy, będącego załącznikiem nr 3 do SWZ poprzez zmniejszenie łącznej maksymalnej wysokości kar umownych, których mogą dochodzić strony do wysokości 50 000 zł. brutto.

Zdaniem Wykonawcy, kwota 500 000 zł. jako maksymalna wysokość kar umownych jest rażąco wygórowana w stosunku do wartości zamówienia określonej przez Zamawiającego w ogłoszeniu o przetargu, co skutkować może powstaniem potencjalnych sporów między stronami. Wskazywane rozwiązanie korzystnie wpłynie na relacje na linii zamawiający – wykonawca i pozytywnie wpłynie na ilość i jakość ofert składanych w postępowaniu. Umożliwi to uzyskanie przez Zamawiającego korzystniejszych ofert cenowych poprzez zmniejszenie ryzyka wykonawców, które stanowi istotny czynnik cenotwórczy.

ODPOWIEDŹ:  Zamawiający wyraża zgodę na zmniejszenie łącznej  maksymalnej wysokości kar umownych, których mogą dochodzić strony do kwoty 200 000,00 zł

Zamawiający ustalając tę wartość miał na względzie wszystkie okoliczności skutkujące naliczeniem kary umownej,  w tym szczególnie § 12 ust.1 pkt d) cyt. „za odstąpienie od umowy z przyczyn zależnych od Wykonawcy w wysokości 10 % wynagrodzenia umownego brutto (§ 9 ust. 2),”  Przyjęcie propozycji wykonawcy skutkowałoby tym że kary umowne stałyby się fikcyjne, a nie taka jest rola kar umownych.

 

Pytanie nr 11

Wykonawca wnosi o zmianę § 12 ust. 4 Wzoru Umowy, będącego załącznikiem nr 3 do SWZ o treści: „Zamawiający jest uprawniony do dochodzenia na zasadach kodeksu cywilnego odszkodowania uzupełniającego przenoszącego wysokość zastrzeżonych kar umownych”

na treść:

„Strony są uprawnione do dochodzenia na zasadach kodeksu cywilnego odszkodowania uzupełniającego przenoszącego wysokość zastrzeżonych kar umownych”

Powyższe zmiana doprowadzi do przywrócenia równowagi kontraktowej stron umowy na wykonanie zamówienia publicznego i w rezultacie umożliwi uzyskanie przez Zamawiającego korzystniejszych ofert cenowych poprzez zmniejszenie ryzyka wykonawców, które stanowi istotny czynnik cenotwórczy

ODPOWIEDŹ:  Treść SWZ, w tym projektu umowy pozostaje bez zmian.  Postanowienia  projektu umowy są przejrzyste i proporcjonalne, a przede wszystkim odpowiadają charakterowi umowy. Postanowienia dotyczące kar umownych w żaden sposób nie naruszają  przepisów Ustawy Prawo zamówień publicznych i Kodeksu cywilnego.

 Ustalenie możliwości dochodzenia kar umownych na zasadach ogólnych jest racjonalne i zgodne z ustawą o finansach publicznych. Niezrozumiałym jest dlaczego wykonawca oczekuje, że zamawiający będzie  ponosił konsekwencje wyrządzonej przez wykonawcę szkody i zrezygnuje  z dochodzenia odszkodowania w przypadku, gdy zajdą po temu okoliczności faktyczne.

 

Pytanie nr 12

W § 18 ust. 1 pkt 5) Wzoru Umowy, będącego załącznikiem nr 3 do SWZ Zamawiający wskazuje jako okoliczność uzasadniającą odstąpienie od umowy przez Zamawiającego przerwę w realizacji robót trwającą dłużej niż 7 dni.

Przedmiotowe postanowienie w aktualnym brzmieniu powoduje powstanie po stronie Zamawiającego zbyt daleko idących uprawnień w jednostronnym kształtowaniu stosunku prawnego i może doprowadzić do sytuacji gdzie przerwa w robotach, wynikająca z przyczyny zaistnienia siły wyższej lub powstała z winy Zamawiającego, doprowadzi do negatywnych konsekwencji w postaci odstąpienia od niej przez jedną ze stron z pokrzywdzeniem wykonawcy.

Wnosimy o doprecyzowanie powyższego zapisu poprzez wskazanie, że przerwa w realizacji robót wynikać ma z przyczyn zależnych od wykonawcy.

ODPOWIEDŹ: Treść SWZ w tym projektu umowy pozostaje bez zmian. W § 18 ust. 1 dokładnie podano katalog zdarzeń które spowodują odstąpienie od umowy,  w tym pkt 5)  dotyczący przerwy w realizacji robót trwającej dłużej niż 7 dni.  Wszyscy wykonawcy zainteresowani zamówieniem znają warunku realizacji zamówienia, w tym okoliczności skutkujące rozwiązaniem umowy. Zdaniem zamawiającego dłuższa niż siedmiodniowa przerwa, bez uzasadnionej technologicznie przyczyny, świadczy o niemożności zrealizowania kontraktu przez wykonawcę. Każde wydłużenie przerwy oddala wykonanie inwestycji i oddanie jej do użytkowania, a tym samym oddala, a czasami może nawet uniemożliwić otrzymanie dofinansowania do tej inwestycji.

Pytanie nr 13

W nawiązaniu do uzupełnionej dokumentacji przetargowej (Pozwolenie wodnoprawne Decyzja nr RO-II.6341.20.2014.DP z dnia 08.04.2014r.) należy stwierdzić, że załączona Decyzja nie ma odzwierciedlenia w stanie:

  • rzeczywistym – na obiekcie oczyszczalni ścieków dotychczas zamontowane zostały zbiorniki w innej ilości i ich pojemności od założeń ww. Decyzji;
  • projektowym – dokumentacja dla III etapu przewiduje montaż piaskownika, a nie przewidzianego w ww. Decyzji filtra taśmowego.

Mając na uwadze powyższe, zdaniem Wykonawcy, koniecznym będzie uzyskanie nowego pozwolenia wodnoprawnego.

Prosimy o potwierdzenie, że uzyskanie pozwolenia wodnoprawnego jest po stronie Zamawiającego i nie wchodzi w zakres przedmiotu zamówienia oraz w przypadku nie uzyskania pozwolenia na użytkowanie z powodu braku aktualnego (prawidłowego) pozwolenia wodnoprawnego, opóźnienie z tego tytułu nie będzie obciążać Wykonawcy, a Zamawiający uzna za zasadną fakturę końcową Wykonawcy złożoną po zakończeniu robót budowlanych (przed uzyskanie pozwolenia na użytkowanie oczyszczalni ścieków) i wypłaci na tej podstawie całość przysługującego Wykonawcy wynagrodzenia.

ODPOWIEDŹ:  Pozwolenie wodnoprawne uzyska Zamawiający. Jeżeli oczekiwanie na wydanie tego pozwolenia będzie miało wpływ na uzyskanie pozwolenia na złożenie dokumentów mających na celu uzyskanie pozwolenia na użytkowanie oczyszczalni, zamawiający przedłuży ten termin o taką liczbę dni, która miała wpływ na złożenie dokumentów o których mowa wyżej.

Pytanie nr 14

Zamawiający zgodnie z zapisami dokumentacji przetargowej Załącznik nr 1 do SWZ – OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA wskazał:

- w pkt IV „Rozruch technologiczny oczyszczalni ścieków (rozruchu oczyszczalni należy dokonać w porozumieniu z firmą która wykonała I i II Etap rozbudowy oczyszczalni), włączenie do użytkowania i osiągnięcie efektu ekologicznego”

oraz następnie:

Przedmiot zamówienia obejmuje:

a) przeprowadzenie przy udziale Zamawiającego prób, rozruchu technologicznego oczyszczalni, oraz wymaganych badań zakończonych wynikiem pozytywnym w zakresie parametrów wymaganych obowiązującymi przepisami prawa i pozwoleniem wodnoprawnym, a także przygotowanie dokumentów niezbędnych do przekazania do użytkowania obiektu powstałego w wyniku przeprowadzonych robót budowlanych (DTR, dozór techniczny i inne)

ponadto Wzór Umowy stanowiący załącznik nr 3 do SWZ w § 13 ust.2 lit. b)5 nakłada na Wykonawcę obowiązek załączenia do zgłoszenia zakończenia robót raportu porealizacyjnego,

w którym zaprezentowane zostaną przez Wykonawcę wyniki w zakresie pozwalającym na stwierdzenie dotrzymania parametrów oczyszczenia ścieków z oczyszczalni ścieków zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 12 lipca 2019 r. w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego oraz warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu do wód lub do ziemi ścieków, a także przy odprowadzaniu wód opadowych lub roztopowych do wód lub do urządzeń wodnych. Wyniki oczyszczonych ścieków powinny być przeprowadzone i opracowane przez akredytowane laboratorium w tym zakresie.”

jednocześnie w Informacji dla Wykonawców nr 1 z dnia 28.11.2022r. (odpowiedź na pytanie nr 7), Zamawiający wskazuje, że:

„Należy wykonać rozruch urządzeń przewidzianych w zakresie rozbudowy III etapu. Urządzenia muszą współpracować z istniejącymi urządzeniami technologicznymi oczyszczalni.

Wytyczne rozruchu technologicznego pompowni ścieków:

- sprawdzenie szczelności połączeń rurociągów

- podłączenie i uruchomienie pomp

- sprawdzenie poprawności podłączenia elektrycznego urządzeń

- rozruch mechaniczny i elektryczny wg dtr urządzeń

- sprawdzenie wydajności pomp                                                                                 

- sprawdzenie działania systemu sterowania pompami (czujniki pływakowe)

- wykonanie pomiarów elektrycznych

Wytyczne rozruchu technologicznego sita i piaskownika:

- sprawdzenie szczelności połączeń rurociągów

- sprawdzenie poprawności podłączenia elektrycznego urządzeń

- rozruch mechaniczny i elektryczny wg dtr urządzeń

- wykonanie pomiarów elektrycznych”

Wykonawca informuje, że wskazany w odpowiedziach/doprecyzowany przez Zamawiającego zakres czynności wchodzących w przedmiot zamówienia nie jest tożsamy z wykonaniem rozruchu technologicznego oczyszczalni ścieków opisanym w przedmiocie zamówienia oraz załączonym wzorze umowy. Wykonanie wskazanych przez Zamawiającego czynności (zgodnie z udzielonymi odpowiedziami) nie ma wpływu na efekt końcowy parametrów ścieków oczyszczonych.

W związku z powyższym wnosimy o zmianę treści Załącznika nr 1 do SWZ – OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA oraz wykreślenie § 13 ust. 2 lit. b)5. Wzoru umowy oraz modyfikacje pozostałych postanowień SWZ.

ODPOWIEDŹ: Zapisy SWZ oraz odpowiedzi na zadane pytania dot. rozruchu technologicznego w Informacji dla Wykonawców nr 1 z dnia 28.11.2022r. należy spełnić łącznie.

Pytanie nr 15

Ze względu na stwierdzone braki w dokumentacji przetargowej oraz istotne zagadnienia podnoszone w pytaniach do Zamawiającego, koniecznym jest przedłużenie terminu składania ofert, co umożliwi potencjalnym wykonawcom zapoznanie się z opublikowanymi wyjaśnieniami oraz udostępnioną do dnia 28.11.2022r dokumentacją i dostosowanie ofert do nowoujawnionych okoliczności.

Wnioskujemy o przedłużenie terminu składania ofert do dnia 15 grudnia 2022r.

Wobec powyższych uchybień oraz braków w dokumentacji przetargowej Wykonawca wskazuje, że obecnie Zamawiający nie posiada kompletu dokumentów pozwalających na prawidłową i terminową realizację zadania publicznego.

Ponadto, wychodząc naprzeciw ewentualnym wątpliwością Zamawiającego, wskazujemy, że termin na złożenie pytań/wyjaśnień do treści SWZ został zachowany przez Wykonawcę a Zamawiający ma obowiązek udzielić odpowiedzi na przesłane w dniu dzisiejszym pytania.

Powyższe wynika z treści art. 284 ust. 2 PZP, zgodnie z którym zamawiający obowiązany jest udzielić wykonawcy wyjaśnień treści specyfikacji warunków zamówienia, w przypadku gdy wniosek wykonawcy o wyjaśnienie wpłynął do zamawiającego nie później niż 4 dni dni przed upływem terminu składania ofert. Termin w obrocie gospodarczym zwyczajowo ustalany jest w oparciu o kalendarz (data), przez wyznaczenie okresu (np. za 1 miesiąc) czy też przez wskazanie zdarzenia przyszłego i pewnego. W art. 284 ust. 2 PZP termin został wyznaczony przez wskazanie zdarzenia przyszłego i pewnego (upływu terminu składania ofert) od którego Należy odliczyć 4 dni. Nie oznacza to jednak, że termin na złożenie wniosku winien być liczony „wstecz”. Data ustalona w odniesieniu do upływu terminu składania ofert wyznacza jedynie koniec terminu na złożenie wniosku o wyjaśnienie SWZ, który zobowiązuje zamawiającego do udzielenia odpowiedzi. Przez „termin” Kodeks cywilny (art. 110 i n.) zawsze bowiem rozumie zdarzenie przyszłe i pewne. Obliczenie wstecz 4 dni przed dniem składania ofert służy wyłącznie wyznaczeniu na osi czasu punktu określającego upływ terminu na złożenie przez wykonawcę wniosku, który zobowiązuje zamawiającego do udzielenia odpowiedzi. Jednostką obliczeniową czasu będzie w tym przypadku dzień. PZP nie definiuje początku ani końca dnia. W tym zakresie stosować należy, na podstawie art. 8 ust. 1 PZP, przepisy Kodeksu cywilnego (art. 110 i n.).

W niektórych przypadkach ustawa PZP przewiduje obowiązek dokładniejszego określenia chwili zdarzenia niż przepisy Kodeksu cywilnego. Dotyczy to w szczególności terminu składania ofert, który jest określany z dokładnością do minuty. Fakt ten w niczym jednak nie wpływa na sposób liczenia terminów, o których mowa w art. 284 ust. 2 PZP. W szczególności nie zmienia końca (a zatem i początku) jednostki czasu jaką jest dzień.

Aby zatem ustalić kiedy upływa termin na złożenie wniosku o wyjaśnienie SWZ należy najpierw, od daty składania ofert odjąć 4 dni. Powstała w ten sposób musi być jeszcze skonfrontowana z przepisem art. 115 KC, zgodnie z treścią którego, jeżeli koniec terminu do wykonania czynności przypada na dzień uznany ustawowo za wolny od pracy lub na sobotę, termin upływa następnego dnia, który nie jest dniem wolnym od pracy ani sobotą. Jak bowiem wyżej wskazano, ustaleniu podlega termin na złożenie wniosku o wyjaśnienie treści SWZ (termin do wykonania czynności). Gdyby okazało się, że data ta przypada na dzień ustawowo wolny od pracy (czyli niedzielę lub święto) albo na sobotę, termin na złożenie wniosku o wyjaśnienie treści SWZ który zobowiązuje zamawiającego do udzielenia odpowiedzi, upływa następnego dnia, który nie jest dniem wolnym od pracy ani sobotą.

Ponieważ, jak wyżej wskazano, PZP nie reguluje w sposób szczególny początku i końca dnia, zgodnie z art. 111 § 1 KC w zw. z art. 8 ust. 1 PZP, termin upłynie o północy ostatniego dnia terminu tj. 28.11.2022r.

ODPOWIEDŹ:  Zamawiający zmienił termin składania ofert na 12.12.2022r. Godzina złożenia ofert pozostaje bez zmian. W związku z powyższą zmianą zmienia się termin otwarcia ofert, które nastąpi 12.12.2022r. Godzina otwarcia ofert pozostaje bez zmian.

Pytanie nr 16

Czy Zamawiający w etapie III inwestycji przewiduje wykonanie systemu detekcji gazów (GAZEX) dla metanu i siarkowodoru? Jeżeli tak, prosimy o wytyczne.

ODPOWIEDŹ: Zamawiający z zakresie przedmiotowego zamówienia nie przewiduje wykonanie systemu detekcji gazów (GAZEX) dla metanu i siarkowodoru.

Pytanie nr 17

W związku z nie przewidzianym w III etapie robót dostawy agregatu prądotwórczego, czy należy przewidzieć wykonanie (zgodnie z rys. 9 przekrój F-F) instalacji odprowadzania spalin?

ODPOWIEDŹ: Tak, należy przewidzieć wykonanie systemu odprowadzenia spalin.

Pytanie nr 18

Czy w zakresie III etapu inwestycji należy przewidzieć dostawę kontenera stalowego V -1 m³ na skratki?

ODPOWIEDŹ: Tak, należy ująć dostawę kontenera 1m³.

 

 

(-) Stanisław Strąk

Burmistrz Miasta i Gminy Pierzchnica

Informacje

Dokumenty

Rejestr zmian

2022-12-06 11:51

Dodanie załącznika/ załączników - Marta Pejska

2022-12-06 11:51

Dodanie załącznika/ załączników - Marta Pejska

2022-12-06 11:51

Dodanie załącznika/ załączników - Marta Pejska

2022-12-06 11:51

Dodanie załącznika/ załączników - Marta Pejska

2022-12-06 11:51

Dodanie załącznika/ załączników - Marta Pejska

2022-12-06 11:51

Dodanie artykułu - Marta Pejska

2022-12-06 11:51

Dodanie załącznika/ załączników - Marta Pejska

Filtrowanie bieżącej kategorii

Archiwum:

Oficjalna strona www
Transmisja Obrad Rady Gminy
Baza Aktów Własnych
Baza Aktów Własnych

Urząd Miasta i Gminy Pierzchnica
ul. Urzędnicza 6
26-015 Pierzchnica

tel. (041) 353-80-46
tel. (041) 370-56-00
fax:(041) 353-81-07

 

Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej Strona Dziennika Ustaw Monitor Polski Oficjalna strona Biuletynu Informacji Publicznej

Szukaj w BIP

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.